bloggplakaten (ikke relatert til blogg.no, iPublish eller Thomas Moen)

“Dette er råd og veiledning for bloggere, blogglesere og annonsørers forhold til denne bloggen”
NB! Omhandler ikke andre blogger, slik som ipublish.no, blog.no . Reglene er tatt ut av løseluften og er neppe inspirert av bloggplakaten (1 2)
1. Jeg som blogger

1. Kommer til å skrive nøyaktig det jeg selv vil. Uansett om det bryter med norsk lov eller ikke
2. har slettes ikke noe ansvar for å være ærlig og troverdig
3. er villig til å selge meningene mine til høystbydende, og enhver omtale av produkter VIL ha kraftig slagside i favør oppdragsgiver. Kom ikke hit om du ønsker objektive analyser!
4. Har særdeles liten påvirkningskraft. Skulle dette endre seg, vil det bli benyttet for alt det er verdt!!
5. Vil sporadisk henvise til det jeg omtaler. (Hey…. det er jo ikke www, lenking og HTML for ingenting?!)
6. Kommer ike til å oppgi om eller når jeg eventuelt mottar godtgjørelser for tekster jeg skriver.
7. Har ingen troverdighet, og således liten eller ingen integritet å ta vare på.

2. Du som bloggleser

1. SKAL være klar over at ALT innhold på denne bloggen ALLTID vil være påvirket av tredjepart. Bevisst eller ubevisst.
2. SKAL være klar over at denne bloggeren kan skrive om produkter de kan ha mottatt gratis og/eller har blitt betalt for å skrive om. Står det omtale av produkter, varer eller tjenester på denne bloggen, så kan du ta gift på at undertegnede har mottatt skyhøye honorarer (eventuelt en pakke kjeks og litt pulverkaffe).
3. SKAL ta hvert et ord som står skrevet i denne bloggen som PUR sannhet! Noe annet vil være blasfemi. Og vi vet jo hvordan det går med de som gjør seg skyldig i blasfemi, gjør vi ikke? Eller du kan la være. Kvinn deg opp og finn din egen mening!

3. Du som annonsør

1. Send mere penger!
2. Ta gjerne kontakt. Også via ungene mine (hvis dere sender mere penger)
3. Still gjerne krav til innhold om dere sender penger. Jeg selger sjela mi for en boks med Coca Cola. Jeg forsikrer om at jeg ikke har til hensikt å følge bloggplakaten. Hverken på den ene eller andre måten.
Coca Cola på boks. Åh fyttirakkern så godt!

About einjen

I'me, so are you!
This entry was posted in Medier, Politikk, Tull og Tøys and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

