Beste Daim ever

Jeg rett og slett elsker det når Freia (Kraft Foods) og Nidar lager godteri i “Limited Edition”. Og av de mest vellykkede slike stunts, synes jeg helt klart at Daim er av den type snop som best lar seg kombinere med slike spesialutgaver.
Daim har et usedvanlig bra utgangspunkt: karamell (eller, knekk er vel det mer korrekte)
med mandelbiter dyppet i sjokolade. Det er helt suverent. Helt klart den beste sjokoladen som er å få kjøpt.

Hvis jeg ikke husker helt feil så var den første spesial-daimen som kom ut, en Daim med mint-smak. Helt fantastisk! Karamell og mint er fantastisk godt! Den neste som kom ut var en appelsindaim, lansert i tide til påskeferien! Og så den var rett og slett utsøkt. Sneere har det kommet både Cola-Daim og Daim med hhv. mørk og kvit sjokolade.

Den eneste Daimen jeg har et lunkent forhold til, var den med Cola-smak. Ikke spesielt vellykket. I følge meg.

Her er min rangering av alle de forskjellige typene med daim som jeg har smakt:

1: Daim Mint
2: Daim Appelsin
3: Daim Kvit Sjokolade
4: Daim Classic (den som du vanligvis får i butikken)
5: Daim Mørk
6: Daim Cola

Jeg håper Det snart kommer en ny Daim. Jeg er klar for det, kjenner jeg.

Jeg har forsøkt å finne ut når de forskjellige Daim- variantene ble laget, uten å lykkes. Kraft Foods Norge sine sider er mangelfulle, synes jeg.
Og bare så det er sagt: FLASH-animasjonssiden til http://www.freia.no har jeg ikke engang orket å kikke på.

About einjen

I'me, so are you!
This entry was posted in sjokolade and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Beste Daim ever

  1. Magni says:

    Åååh, no fekk eg lyst på Daim. Absolutt unntatt den med appelsin, appelsin er ein vederstyggelegheit som ikkje har noko i sjokolade å gjere. (Det næraste er at kvikklunsj og appelsin kan spisast serielt om man er på tur i sol&snø.)
    Den med kvit sjokolade og cola-daimen hugser eg ikkje, men den med mint var himmelsk god. Generelt er sjokolade + mint ein særdeles god kombinasjon.

    • einjen says:

      Hmmmm Magni da. Appelsindaim er jo noe av det beste som har vært laget. jeg er forøvrig helt enig med deg i at sjokolade med appelsindaim har begrenset verdi, men akkurat daim-varianten synes jeg var en bra mix!

Leave a Reply

