The Spotify Three

Endelig fant jeg noe fornuftig å bruke spotify til. Jeg har lastet ned Spotify for series 60, til min Nokia N85. det funker som fjell. Sammen med mVNC styrer jeg nå musikk fra pc via spotify på mobilen. Helt supert. Det er bare tre problemer som jeg skulle ønske kunne vblitt fikset i s60-klienten, i prioritert rekkefølge

Spotify screengrab on a Nokia N85

Screencapture, Nokia N85 with Spotify client

:

  • Det kan se ut til at Spotify bruker intern lagringsplass på enheten for mellomlagring. Dette er litt dumt da man har mulighet til å putte inn opptil 16GB minnekort på min N85.
  • Scrobbling til last.fm fungerer ikke fra mobilklienten. Jeg elsker å føre statistikk på: http://www.last.fm/user/einjen og jeg kjenner jeg blir frustrert over ikke å kunne fremvise min totale mangel på musikksmak.
  • Det burde vært en funksjon for justering av volum internt i Spotifyklienten, og ikke bare med volumkontrollene som sitter fysisk på enheten. Slik jeg nå bruker mobiltelefonen, så ligger den ved stereoanlegget og jeg må fysisk trykke på volumkontrollene hver gang jeg ønsker å endre volumet, eller jeg må bruke fjernkontrollen til å endre volumet på stereoanlegget. Jeg ønsker å styre alt vha. vnc/pc.
  • Dette var mine tre små problemer knyttet direkte til spotify-klienten. Det største problemet er fortsatt at det er veldig mye musikk som ikke er tilgjengelig i arkivet. Mine tre problemer er imidlertid enkle å løse, mens arkivproblemet nok er tvilsomt vil bli løst med det første.

    Ok, people! This is longshot, but since it might actually happen by some freak accident that anyone from Spotify Team reading this i will write down my three requests in english too, in prioritized order:

  • Spotify series60 version seems to be using the internal storage for caching. This is not very good use of my memory card which has 16GB capacity. This prevent it beeing used as an offline client.
  • Scrobbling to last.fm does not work from the series60 client. At least not from my phone (a Nokia N85)
  • It is a drawback that one cannot set the volume and equalizer from inside the spotify client. I have to manually touch the phone to change volume, and that makes it harder to use as a True Remote Controlled Thingy. (the volume controlls on the device is not possible to change via mVNC, the software I use to remote controll my N85
  • So Pretty Please, Spotify! Can you do this for me? Hey! I’d even be willing to PAY to have it done!

    About einjen

    I'me, so are you!
    This entry was posted in musikk and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

    Leave a Reply

