En fantastisk drøm

Ash aka @andreasl

Slik så jeg for meg Andreas i drømmen min

I natt drømte jeg om twitterfolk. Nærmere bestemt @andreasl og @kvinnekongen. @blakefate var også med så vidt det var.

Drømmen startet med at jeg og @kvinnekongen skulle på kino for å se Cars 2 på kino i Trondheim. Det var en ny kino som hadde åpnet midt på torget rett under Olavsstatuen. Vi fikk biletter og skulle gå og kjøpe snop før filmen begynte. Etter å ha fått biletter gikk @kvinnekongen bort til et gjerde og hengte opp bilettene våre. Det var for at vi ikke skulle miste de mens vi var på kiosken og kjøpte snop, forklarte hun. Til tros for mine protester så ble det slik, men da vi kom tilbake var selvfølgelig bilettene borte. Mens vi stod der og kranglet om hvem sin feil det var at noen hadde tatt bilettene, begynte det å blåse og regne såvi dro på kafé istedenfor. Der traff vi @andreasl og @blakefate og satte oss med dem. Det satt en fyr til der, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å huske hvem det var, men jeg tror det også var en twitter-dude.

Samtidig ble uværet bare verre og verre. Det begynte å blåse så kraftig at hele bygningen ristet, og jeg sprang ut for å se hva som skjedde. Da så jeg fem tornadoer som kom mot kaféen der vi satt og jeg ropte til de andre at vi måtte rømme ned i kjelleren.

@andreasl derimot, tok frem et gigantisk fotoapparat fra sekken sin og forklarte at det var faktisk derfor han var i Trondheim, for å ta bilder av supertornadoer til en reportasjeserie om ekstremvær. Han strøk på dør, og vi andre sprang ned i et bomberom som lå under kaféen. Så snart det ble stille utenfor åpnet vi dørene til bomberommet og der utenfor stod @andreasl med et seierssikkert smil om munnen. Ikke ulikt Ash på filmplakaten til “Army of Darkness”. Han hade tatt fantastiske bilder av tornadoene som han viste oss.

Og omtrent der stoppet drømmen. Når jeg tenker på det nå, så synes jeg det var en utrolig kul drøm.

Ikke akkurat en tornado

Et bilde som inspirerte tornadodrømmen min.

Det mest facinerende med denne drømmen er allikevel hvordan jeg kan se hvordan ting jeg opplevde eller så i går har påvirket drømmen jeg hadde. Jeg diskuterte litt med @kvinnekongen, og fulgte en diskusjon som @andreasl deltok i. Jeg kikket også på noen bilder av hvordna man ser for seg torget i Trondheim for fremtiden, og så ble jeg anbefalt av noen på facebook å ta med ungene på Cars 2. Og alt dette har da endt opp i drømmen min.

Forstår fortsatt ikke hvordan @kvinnekongen kunne finne på å henge opp kinobilettene på gjerdet, dog.

About einjen

I'me, so are you!
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to En fantastisk drøm

  1. Latterkrampen gjør så godtvondt! Tenk på den mulitidioten som faktisk stjal to hengende billetter… En skulle da tro at billetter som henger var i fred!!

    Også @AndreasL da, han kom ut av det som tøffingen! jeg tok det faktisk for gitt at det skulle bli meg. Shine on, @andreasL!

    Bra drømmer, Einar! Håper det kommer flere. Skal passe på at du legger litt merke til meg hver dag, jeg. Så kanskje det kommer en oppfølger!!

    ❤ peace

Leave a Reply

